Portugal!

iHola!

Laughing

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven en er is best veel gebeurd! Ik begin bij Sevilla, waar ik samen met Margo ben heen geweest. In totaal 5 uur reizen, maar het was het absoluut waard. Het was een heel mooie stad, en we vonden het allebei typisch Spaans. En dat nog wel in Spanje. Uiteraard hebben we ook genoten van de overheerlijke koffie van Starbucks. Het genot druipt van de foto's af volgens mij. Het was Margo d'r laatste weekend in Malaga. Zij zit nu in Costa Rica voor d'r Spaans. Ook niet verkeerd! De dag voordat ze vetrokken zijn we met bijna de hele school uit geweest, na een bbq in de tuin. Een studentenfeest op een boot, was net of ik in Peter Pan speelde! Echt gaaf!Toen Margo met een aantal anderen de volgende dag vertrok, heerste er echt een familiegevoel. Stonden we daar voor de school me alle studenten te zwaaien en bijna iedereen liep te huilen! Heel erg bijzonder moment was het.

De week erop was het tijd voor Portugal! Ik was er nog nooit geweest. We waren in totaal met zijn vijven; Diana en Gabriele uit Duitsland en Christin (Kikki) en Oystein uit Noorwegen. Ik sliep met die eerste Duitser op de kamer, joder, wat kon die snurken. Mario was er niks bij! Maar goed, vrijdagavond dus vertrokken met de bus en zaterdagochtend 4 uur 's ochtends aangekomen. Na een duik in het zwembad, meebleren met een concert van Keane op tv en wat boterhammen met kaas toch maar naar bed.

De volgende dag hebben we lekker met zijn allen ontbeten en vertrokken we met ONZE AUTO richting de supermarkt. Daar hebben we aardig wat inkopen gedaan, wat we geprobeerd hebben zo goed mogelijk duidelijk te maken met de foto's. 's Avonds gebbqd (hij trok als een tierelier) en gekaart. Zo ging het eigenlijk de hele week door. Onze dagen bestonden uit eten, chillen bij het zwembad, plaatsen in de omgeving bezoeken, eten, kaarten, films kijken, slap lullen,af en toe hardlopen, praten over de zomer,eten, koken en dan weer eens eten. Aangezien zij alle 4 in een gastgezin zitten, krijgen zij iedere dag voer voorgeschoteld. Dat huis, wat van Kikki is, was compleet met keuken en al, dus zij vonden het heerlijk om eindelijk zelf te kunnen koken. Ik vind het altijd leuk om te koken, dus het sloot goed op elkaar aan.

Ik heb een hele leuke vakantie gehad. Het liep heel goed allemaal. We zaten met 5 totaal verschillende mensen, maar dat maakte het eigenlijk alleen maar heel erg leuk. Het was niet zo dat er groepjes waren, iedereen ging met iedereen om. Goed, met de ene Duitser heb je iets minder met de andere en soms heb je zin om een Duitse mond dicht te timmeren, maar je zit 24/7 op elkaars lip, dus heel gek is dat ookniet. We hebben elkaar beter leren kennen en het bevalt goed. Ik heb de hele week Engels gepraat, aangezien ik dus de enige Nederlander was. Best wel leuk eigenlijk, want daardoor gaat niet alleen m'n Spaans vooruit. En als je dan een afterparty houdt en je een Engels/Wales rugbyteam tegenkomt en daar de hele avond mee optrekt, wil dat ook wel helpen. Ja, we vermaken ons hier goed! Ik ga nu een siesta houden, ik wil wel fit zijn als we vanavond gaan rugbyen in Sound!

Leuk alle reacties op de foto's en verhalen! Ik ga weer even proberen wat vaker te schrijven, maar omdat het internet hier nogal zuigt wil het er af en toe een beetje bij inschieten. Maar goed, jullie horen van me!

Cool

xxxxxxxx Nicky

Reacties

Reacties

oma wormhoudt

Lieve Nicky.wat heerlijk dat je het zo fijn hebt,ik geniet,dat jij zo geniet.
En je ziet je culinaire kookkunst komt heel goed van pas.
En je kostelijke sla.
Wat Mario betreft,wij hebben Mario nog noooiiiiiiiiit horen snurken.
Ja Nicky,dat is mijn wens nog eens, om naar Portugal te gaan.
Altijd heerlijke vacanties gehad en die prachtige grote stranden.
Veel succes met je wedstrijd vanavond.
Lieve groetjes en een dikke kus van opa en oma.

Mario

Hee Nick,

Leuk om al je belevenissen door te lezen. Het is echt genieten voor je en zoals oma al schrijft: als jij geniet, genieten we met z'n allen mee. Trouwens, snurk ik?
Groetjes.

Tom Wormhoudt

hee nicky,

ik vindt het leuk dat ik alles wat je meemaakt zo op de computer te kunnen lezen.
met mij gaat alles goed en hopelijk heb je nog veel plezier in Spanje

groetes Tom

Tom Wormhoudt

hee nicky

me moeder vond het heel slecht nederlands en eigelijk is het ook wel heel slecht

mathilde

Wat een enige verhalen! Hoe gaat het eigenlijk met je spaans, want daarvoor ging je toch???? haha!

Have fun, lieve Nicky!

Nicky

Hallo Nicky (leuke naam! Haha)

Je vraagt je misschien af wie ik ben en vooral waarom ik op je bericht reageer! Ik ben van plan om net als jij naar Spanje te gaan om de taal te leren. Nou ben ik heel benieuwd via welke organisatie jij dit hebt gedaan, of je echt alleen naar school bent geweest, of er daarnaast ook nog hebt gewerkt, hoeveel het hele avontuur jou +/- heeft gekost, en hoeveel geld je mee hebt genomen! Ik ben volop aan het sparen en me aan het orienteren, dus ben heel benieuwd naar jouw ervaringen. Ik zou het leuk vinden als je me zou willen mailen! Mijn mailadres is nickyvandenberg@hotmail.com

Ik hoop wat van je te horen!
Groetjes, Nicky

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!