Semana Santa

iHola a todos!

Het is weer zover, het feest waar elke Nederlander heel het jaar naar uitkijkt is eindelijk weer aangebroken; Pasen! Ok, misschien niet iedereen en niet het hele jaar, maar 's ochtends wakker worden en de tuin induiken om die eieren te zoeken die je vader in zijn paashaaspak 's ochtends voor je heeft verstopt te gaan zoeken is toch altijd weer een groot festijn.

Maar nu zijn we in Spanje, wat betekent, geen paashaas engeen eieren zoeken. Wat we hier wel hebben is Semana Santa. Het vindt de hele week plaats. Hier in Spanje zijn ze vrij gelovig allemaal. De hele week vindt er iedere dag een soort optocht plaats door heel de stad, waarbij er beelden van Jezus en Maria de hele stad door worden gedragen. De mensen die geen beeld dragen, lopen met een kaars, vaandel of niks. Iedereen die deel uitmaakt van de optocht draagt een gewaad. Ik ben gisteren met Antonia de stad 's middags ingeweest om eens polshoogte te nemen (controooole) en ik zweer het je, het was net of ik op de set van Lord of the Rings was.Er liepen ook mannetjes bij dienet zulke sfeervolle muziek erbij maakten. Was wel erg speciaal.

Vanwege Semana Santa hebben we donderdag en vrijdag geen les. Een lang weekend voor de boeg dus. Verschillende plannen vliegen over tafel (Gibraltar, Ronda, Madrid), maar onduidelijk is nog wat het gaat worden. Er zijn nu heel veel mensen in de stad, die allemaal op dat festijn afkomen, dus dat is natuurlijk ook leuk om mee te maken.

Ik houd jullie op de hoogte!

Wink

Reacties

Reacties

Grote Patrick

Ja, jouw Papa was altijd goed in verkleden met Pasen, tenminste als ik de verhalen van Mama moet geloven.
Spannend om op de set te vertoeven van Lord of the Rings. En Theo Maassen zei het al Jezus was de eerste hang-jongere. Even uit nieuwsgierigheid...wat is een "niks"?

Mario

Ik? Verkleed? Wat een rijke fantasie! Anyway, het ziet er wel indrukwekkend uit. Leuke foto's overigens.
Groetjes

oma Wormhoudt

Hallo Nicky,
Je gelooft grote Patrick toch wel he.?????
Patrick,zuigt dit zeker niet uit zijn duim.
Nicky,wat een prachtige foto,s.indrukkendwekkend.
Lieverd,wens je nog heel veel leer genot en plezier.
Jammer he dat er weer studenten weggaan.
Maar er komen misschien weer heel leuke studenten voor terug.
Lieve groetjes,oma en opa

De Paashaas

De enige keren dat ik me kan herinneren dat ik me heb verkleed was als Ivanhoe. Oh ja en ook als Hoss Cartwright van Bonanza. Geloof dat oma daar nog foto's van heeft. Maar als Paashaas?? Nee, dat niet.

De Cock

Vreemd verhaal...... een paashaas die zich niet kan herinneren dat hij/zij als paashaas verkleed was.... dat ga ik onderzoeken

Vledder

Buitengewoon misterieus, ik zeg kater of gespleten persoonlijkheid... I don't like the sound of it...

Buitendam

De Cock, Vledder, ik wil dat deze zaak onmiddelijk wordt opgelost. En nu eruit.......

Den Koninghe

De Cock, Vledder .... Ik heb de resultaten van de TR (lees: Technische Recherche) ontvangen...... Ik lees hier dat ze na het uitgevoerde Sporenonderzoek het spoor volledig zoek zijn, ....... Hier hebben we ook niets aan....

Vrouw met rood haar

Wil er iemand koffie?

Keizer

De Cock ik heb - zoals gevraagd - de PC van Oma nog even bestudeerd..... maar ik kwam eigenlijk niets bijzonders tegen...hoewel.... wat wel merkwaardig was de hoeveelheid afbeeldingen van een "Beer met een pijp"?

De Cock

Een beer met een pijp?

Keizer

Een beer met een pijp!

Tampert

Verzeihung bitte.... Tampert Kriminalpolizei.... Auf Antrag von Buitendam soll ich euch hilfen, dieses
Rätsel zu losen....

Das ist sehr merkwürdig ... ein Bär mit einem Rohr!

Mujer con pelirrojo

Un oro con pipa? iQue raro!

madre

Conoci a mi cunado es!

Columbo

Euh...by the way. Just for the record. That bear with the pipe. Was it a grizzly or an icebear? You know, my chief wants to know. And mrs. Columbo also wants the picture. I hope you don't mind my asking.

Starsky

it wasn't a grizzly or an icebear.... it was Huggy Bear!!

Harry

Madchen mit den roten Haren... Ich mochte gerne einen tropical cocktail statt kafee

Hutch

But Huggy doesn't smoke a pipe. Maybe it was Huggy Bears wife. She pipes a lot. And there are a lot of pictures of that Bear with a pipe.

Hercule Poirot

Très bien Hutch. C'est la femme d'Huggy. Elle fumes une pipe. C'est ca! Et maintenant une journal Hollandaise avec mon ami: monsieur Le Cock. Il est très sportif. Il est un Cock Sportif, mais sans pipe. Au revoir et bon journée.

Hannibal

I love it when a plan comes together

B.A.

Shut up fool!

B.A.

I ain't get no plane

Janneke

Waar blijft je verslag van je weekendje Madrid? En waar blijven je foto's van Wesley en Rafa? XXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!