A Marruecos

Hallo allemaal! Groot nieuws, de eerste trip is een feit! Afgelopen weekend gingen we met een groep van ongeveer 20 man naar Marokko. De bus stond voor de school klaar en die is ook het hele weekend bij ons gebleven. Na zo´n 45 minuutjes rijden kwamen we aan in Algeciras, vanwaar we de boot namen naar Ceuta.Toen we daar aankwamen, stond er alweer een bus voor ons klaar, om ons naar het hotel in Tetouan te brengen. Ik heb het hele weekend met Christin uit Noorwegen op de kamer gezeten. Erg gezellig en een prima hotel. Beide avonden kregen we een drie gangen diner voorgeschoteld. Vrijdag hebben we niet heel veel meer gedaan, omdat iedereen al vrij moe was van het reizen.

Zaterdagochtend gingen we al rond 9 uur op pad. Nadat ik de badkamer blank had gezet en lekker had ontbeten met de rest van de groep, gingen we met de bus naar het centrum van Tetouan. Daar stond onze gids Abdul, maar je mocht Michael Douglas zeggen, ons op te wachten. Hij liet ons de markt zien en vertelde er van alles bij. Op die markt merkte ik wel dat ik in een ander continent was. Omdat Ceuta nog een deel van Spanje is, is het verschil met Malaga niet zo heel erg groot. Maar dan loop je op de markt en dan loop je naast een gozer die tien half opengesneden kippen in z´n klauwen heeft, waar die lekker mee loopt te zwaaien. Ook zagen we maar heel weinig vrouwen op straat. Later vertelde Abdul dat vrouwen thuis zitten en de deur niet open mogen doen voor andere mannen dan hun echtgenoot of vader. Ja, dan is het niet moeilijk om op te vallen, ongesluierd en met blond haar.

Die middag hebben we Tanger bezocht. Daar zagen we weer een heel andere kant van Marokko. Deze stad was best westers; vrij druk op straat, overal op de weg mensen, vrouwen op straat en bekende westerse merken. We kregen weer een lekkere lunch met drie gangen. Soepje, couscous en fruit toe, met daarna thee met een koekie. De reis was erg goed georganiseerd. We kregen nog wat vrije tijd om te winkelen en daarna gingen we met de bus weer terug naar het hotel. Onderweg naar het hotel heb ik trouwens ook nog even een ritje op een kameel gemaakt. Aan paarden doe ik niet, maar een kameel wel hoor!

Laughing
Je zat echt lekker daarboven, alleen stonken ze een beetje.

Zondag gingen we naar Chechouan, wat de mooiste stad van de drie was. Alle huizen daar waren blauw en wit. Het was ook nog eens heel mooi weer, waardoor iedereen echt als een gek foto´s liep te maken. We zaten midden in de bergen, na een soort van dodemansrit. Buschaffeur die in een bocht anderen in gaat halen, zodat we bijna iedere keer op de tegenliggers inreden. Maar hij kon er zelf wel om lachen. Chechouan was weer een hele andere stad dan Tetouan en Tanger. Vrij toeristisch ingesteld vond ik wel, maar de mensen waren er een stuk relaxeder. In Tanger volgden ze je net zo lang totdat je wat kocht, zodat ze weg zouden gaan. Ze waren in Chechouan wel gewend aan de toeristen denk ik.

Gister kwamen we rond 11 uur terug bij de school in Malaga. Het duurde wat langer dan was verwacht. Er waren hele hoge golven op zee, waardoor de boot ons later op kwam halen en er langer over deed weer naar Algeciras te komen. Er werden ook aardig wat kotszakjes uitgedeeld. Maar goed, we hebben het overleefd! We zijnweer in Europa, we hebben weer bereik met de telefoon, we zijn weer op de hoogte van het belangrijkste nieuws uit Nederland(2-0, Slory is een watje) en we kunnen weer communiceren met het thuisfront!

Reacties

Reacties

Tessa

Haha, mooi verhaal Nick! Klinkt super.
Dat er nog vele tripjes mogen volgen :)
Liefs

Dominique

Ahh! Marokko!! Daar wil ik zo graag heen! =D

Lisanne

Wat leuuuk! Meer kan ik er niet over zeggen haha. Lijkt me echt mooi om te zien allemaal!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Patricia

Klinkt stoer zeg!: Effe een tripje naar Marokko ;)
Toen wij in Torremolinos waren hebben we een trip gemaakt naar Gibraltar, wilde dolfijnen zien. Jij hebt ze denk ik ook wel gespot onderweg naar Marokko? ;)
Veel plezierrr!
XXX

Mario

Marokko is een schitterend land. Heerlijk eten. Chefchaouen is een van de zeven koningssteden(ik ben en blijf een schoolmeester). Leuk verhaal.

Janneke

O, o, o...... Wat hadden vader en zoon een lol!!! Wie maakt de leukste grap bij de foto's? Ik mis je steun met die 2 malloten thuis. Nog 3 nachtjes slapen en dan vliegen we naar je toe.
XXXX Madre

oma wormhoudt

Lieve Nicky,ik kreeg jou bericht 5 x door.
Lieverd,hardstikke lief.
Heerlijk dat je het zo fijn hebt gehad in Marokko.
Ja,Nicky,en heel verschil he.met verschillende steden.
Was jij niet zeeziek.
Hier gaat alles weer goed.opa is weer helemaal opgeknapt,hebben veel hulp.
Nicky,ik heb het nog nooit zo druk gehad,veel mensen over de vloer.
Maar allemaal zeer zorgzaam.
Lieverd,wens je nog heerlijke dagen met je ouders.
Een dikke zoen van opa en oma en lieverd geniet van alle fijne dingen.
Dag Nicky,

Sander Verschuren

Hi Nicky, ik kwam Patrick nog tegen met carnaval. Kijk maar: http://www.dumpert.nl/mediabase/407311/2c633671/mijn_carnavalskostuum.html

Groetjes, Sander

Willem

Nicky………arme meid, ga je duizenden kilometers van huis om eindelijk verlost te zijn van het juk van je ouders en je broers, komen ze naar je toe ……………………….!!!! Vet balen moet dat zijn …………………. Het begint natuurlijk met controle of de kamer netjes en opgeruimd is, waarna er een keuring (door je broertje) plaats vindt van alle meiden waar je de cursus mee volgt. Ik begrijp dat Mario ook in zijn vrije tijd schoolmeester speelt, dus waarschijnlijk wordt dat nog overhoren ook. Echt meid we leven met je mee …….. Je ziet op het filmpje wat Sander heeft gezonden waar Patrick allemaal toe in staat is en als ik de berichten van je moeder moet geloven is dat slechts het tipje van de ijsberg. Misschien moet iedereen maar speciale voorzorgsmaatregelen nemen om het “ getijsum ” (of is het “geteisum”) een beetje in bedwang te houden en ik denk dat het beste is om ………… voetbalplaatjes te kopen dan is hij wel even zoet (Perez heeft hij al). Verder heb ik begrepen dat hij, net als de meeste Ajax supporters, erg veel van pannenkoeken houdt. Wel Nicky veel sterkte de komende tijd en bedenk er is een tijd van komen en ….. juist, verheug je daar dan maar op. Nicky have fun, enjoy and ……….cheers, groeten Willem

Rene

Ik probeer deze week even te bellen, kletsen we even bij. Tot snel,

Rene

Patrick

Wanneer komen er weer nieuwe verhalen en nieuwe foto's? Volgens mij had je vorige week weer bezoek dus ben benieuwd!!!!

Ruud en Myriam Visser

Hoi Nicky,
wat een goed idee om naar het buitenland te gaan.
Ik hou Patrick een beetje in de gaten bij RODA hoor.
We zijn trouwens volgend jaar allebei hoofdtrainer. Geinig toch ! :-)
Jamie wil ook graag naar het buitenland voor een taalstudie naar haar eindexamen.
Had ik het vroeger ook maar gedaan. Ruud is heel erg jaloers. Geniet er van en doe je ouders de groeten als ze langs komen.
Groetjes uit Aalsmeer
de Vissertjes

Steef

Hey Nicky,

Alles goed in het mooie Spanje? Leuk om al je avonturen te lezen en je foto's te bekijken. Hoe gaat het met je spaans? Mis je nederland een beetje? Of ben je Don Juan tegen gekomen en blijf je in spanje. Gezellige tijd met je ouders en je broer gehad?
ik heb trouwens een huis in Delft gekocht

Heel veel plezier nog en tot het volgende berichtje.

xxx Je neef Steef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!