2e week

Ja, ja. Jullie doen het al twee weken zonder mij in Nederland. Hoop dat het een beetje bevalt, want ik heb het hier goed naar m´n zin

Cool
. Van het weekend was het zo´n 22 graden in de zon, wat vrij aangenaam is. Verder begin ik aardig in te burgeren hier. Iedere dag zo´n 5 uurtjes les, met af en toe wat deberes (huiswerk). Ik heb 3 uur per dag les met de mensen die op hetzelfde niveau als ik zitten en de andere 2 zijn groepslessen. In die eerste lessen mag je geen woordenboek gebruiken en alleen maar Spaans praten. Ik merk ook echt, dat ik al vooruit ga!
Laughing

Verder worden er iedere week activiteiten georganiseerd. Je kan daar vrijwillig aan mee doen. Dit varieert van golflessen tot buikdansshows. Vanavond is er een flamingoles op school. Daarna ga ik met m´n Belgische koksmaatje naar de supermarkt hier vijf minuten vandaan ometen te kopen voor vanavond. Ik kook nu iedere avond met haar samen, wat erg leuk is. Iedere dag weer wat anders eten. We hebben gisteren aardappels staan koken, toch een beetje Hollandse sferen blijven!

Laughing

Vanochtend heb ik, voordat m´n lessen begonnen (om 12 uur) aan het strand hardgelopen. Echt ideaal, want het is dan nog niet zo druk en ze hebben hier ook speciale speeltuinen met allerlei fitnessapparaten. Kwartiertje daarheen lopen, kwartiertje oefeningen doen en weer een kwartier teruglopen. Heb een maatje gevonden waar ik nu een paar keer in de week mee loop.

´s Avonds gaan we vaak met een aantal wat drinken aan het strand, waar ze echt heerlijke cocktails en koffie hebben. Zo nu en dan ook maar eens een bezoekje brengen aan de plaatselijke discotheken, waar zo af en toe een alcoholische versnapering wordt geconsumeerd. Je kent het wel.

Wink

Zo, jullie horen het, ik vermaak me hier wel. Leuk alle berichten uit Nederland! Hoop dat het snel een beetje beter weer wordt daar!

iHasta luego!

P.s. Tu español es muy bueno! ¿Vienes hablar con mi en España? Así que tú aprendes muy rapido.

Wink
Tu sabrina favorita

Reacties

Reacties

Lisanne

Zo nigger, dat klinkt heel erg goed! Mooi dat je het zo naar je zin hebt, had ook niet anders verwacht. Ben nogal jaloers op de temperatuur (hier is het kouuuud, ik leef echt tegen de verwarming aan!) en eigenlijk op de rest ook wel ;)

Laatst fietste ik naar school savonds, en soms kwam ik jou dan wel is tegen he als je net terug kwam van je werk, en nu fietste er iemand langs met dezelfde haren als jou. Vanuit de verte was het precies Nicky haha. Wilde al bijna gaan bleren "heeeeeee niggertje!" maar ik bedacht me op tijd dat je in de zon zat haha.

Heb gister nog een broodje gehaalt bij popov met Patries, maar de broodjes smaken natuurlijk lang niet zo goed als voorheen! haha

xxxxxxxxxx,
Lizzerrrrpisser

Mario

Hai Nick, ik merk al dat het leven in Spanje zwaar voor je is. Kindje, kindje...lukt het wel met die cocktails en de uitstapjes? Als het te zwaar voor je is, moet je misschien een keertje overslaan. Enne..genieten moet je ook doen hoor! Groetjes en tot gauw! Padre...

Broer

Nick, het klinkt allemaal geweldig. Het is nog maar een maandje voordat wij er ook zijn en je ons van alles kan laten zien. Je Spaanse stukjes begrijp ik gelukkig nog wel. Die Spaanse jaren van mij hoeven dus niet de gracht in worden gegooid. Nou Nick, we spreken elkaar snel en tot over een maandje, dikke kus Pat

P.S. Eventjes voor de lachspieren:
Feyenoord - Heerenveen 0-3 hahaha

Grote Patrick

Querida sobrina,

Bueno para escuchar, es como en España.

Gracias por tu elogio. Mi español no es realmente tan buena como la suya.

Quiero hablar con usted en español, pero fácil

Kaj juega su primer partido de fútbol el sábado. Muy emocionante e importante. Creo que va a ganar.

Me alegro que hayas encontrado un compañero para caminar.

¿Vas a Pensionado en el museo? O ir a la discoteca que?

hasta pronto

Gran Patrick

Rene Wormhoudt

Ola Nicky,
un corto noticia.
Sigo tu relato..hubo un silencio..
tengo que necesario un diccionario y eso es logico (JC)..
No esta demasiado espanyol? haha, par serio.. lo pienso no.
En domingo jugamos a la cancha de groningen, siempre espinoso.
Nicky mucho suerte
Allegado,
Rene

oma wormhoudt

Hallo Nicky.
,Als ik zo de mails lees van mijn zoons, kleinkinderen en onze neef Rene.
Is Spaans hun tweede moeder taal,wat hebben wij toch een knappe familie.
Lieverd,ik lees,dat jij je geweldig vermaakt.
Nicky en je weet,wat oma altijd zegt.
Geniet van alle fijne dingen,lieve groetjes,dikke kus,opa en oma.
Adios senorita.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!