Eerste les

Hola chicos y chicas!

Hier weer een berichtje uit Spanje. Ik heb vandaag m´n taaltest gedaan en ik ben ingedeeld op niveau twee. Ik heb ook vandaag al de eerste les gehad. We kregen allemaal een papier met vragen over Kerst en nieuwjaarsdag en dan moest je vertellen hoe je het had gevierd en met wie etc.. Het viel me eigenlijk best mee, hoe goed ik het kon volgen. Het is alleen zo, dat ik het vrij goed kan verstaan en gesprekken redelijk aardig kan volgen. Alleen dan vertaal ik het in m´n hoofd naar het Nederlands, dan bedenk ik wat ik terug moet zeggen in het Nederlands, wat ik dan weer moet vertalen naar het Spaans, om vervolgens dat een beetje redelijk charmant uit m´n mond te krijgen. Een heel stappenplan gaat er dus aan vooraf, voordat ik iets terugzeg. Maar goed, nu ik les heb, praat ik ook meer Spaans, waardoor het wel snel beter zal gaan. Op de residentie en met de andere studenten praten we toch snel in het Engels, omdat bijna iedereen dat het beste kan.

Per dag heb ik nu zo´n 4 á 5 uur les, de ene keer ´s ochtends, de andere dag ´s middags. Ik heb les met heel veel verschillende nationaliteiten. Noren, Zweden, Fransen, Denen, Duitsers, Japanners, maar de Nederlanders zijn toch het beste vertegenwoordigd. Ook uiteenlopende leeftijden. Vandaag zat ik naast een stel van in de zestig. Zat ik lekkere mailtjes naar m´n vader te sturen over wat ik allemaal niet op de wc doe en hoe de deur dan staat (wagenwijd open),zegt die vrouw ineens dat ze uit Nederland komt.

Jullie horen het, ik laat me van me allerbeste kant zien en doe m´n best de Nederlanders een goede naam te bezorgen.

Groetjesss

Wink

Reacties

Reacties

Dominique

Niveau 2! =D Dat klinkt goed! Niet dat ik weet hoeveel niveau's er zijn.. Maar 2 is vast wel goed ;) Maar echt serieus? Zulke ouwe mensen?!?! Ö

Maar op de wc? Deur wagenwijd open? HUH?!

Groetjes!!

Lisanne

Haha jij beste vrienden straks daar met opa&oma!
Denen zijn stoer trouwens ;) Tenminste bij mij op vakantie dan haha. Ben benieuwd naar wat foto's dus ga die maar is een keertje maken ;) :p

xxxxx

Mario

Op de WC met de deur wagenwijd open?? That's my girl!

Margot

He Nicky, klinkt allemaal geweldig!! En wat betekent niveau 2 inderdaad..? Als ik het goed begrijp is je spaans al heel redelijk en zijn die 6 maanden school dan wel nodig? Toch maar dat baantje bij 't strand nemen, haha!! Nee meid, blijf lekker zitten en geniet van alles, incl.medecursisten(jong en oud). Tot horens, dikke kus van ons allemaal

mathilde

Hee Nicky,

Klinkt goed, hoor! Hoop dat je je draai een beetje hebt gevonden, vind het heel leuk om je 'reisalbum' te lezen.

Succes en groetjes, Mathilde

Vivian

Nickerrr! aaah wat leuk klinkt het allemaal man. foto's zien er goed uit en de verhalen klinken helemaal a la Nicky! ik blijf je volgen op je blog! en hoop dat je het vet spang hebt daar;) haha dikke kuss de kleinste!

Caroline

Hey Nicky,

Wat onwijs leuk om je verhaal te lezen en uiteraard om de foto´s te zien, krijg je toch een beetje een beeld van hoe je het allemaal beleeft daar! Ik krijg meteen zin om zelf ook op pad te gaan. Wellicht kan ik dat ook wel over een kleine twee maandjes! Moet nog ff door buffelen, maar dan heb ik als het goed is ook wat mijn diploma!!!!! Ik blijf je zeker volgen, dus ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Heel veel plezier verder, geniet ervan en je zult een stuk wijzer gaan worden de komende maanden!

Dikke kus Caro

Margot Wormhoudt

He Nicky, is het bij jullie ook zo koud en ongezellig weer?? Je mist hier dus niks...bij jou daarentegen ziet het er fantastisch uit, omgeving en medecursisten. Hoe zijn de lessen want daar hoor ik niks over...lastig of is het nog allemaal te volgen? Hoor 't wel van je, fijn weekend , dikke kus, Margot

Grote Patrick

Hola Nicky,

Cómo es la vida nocturna en España?

He comprado un curso de español por el Aldi y aquí están los primeros resultados.

Si es que no es nada?

I mantenerle informado sobre mi progreso

Saludos Patrick, su tío favorito

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!